субота, 10 вересня 2016 р.

Тиждень 3 (5, 7/09). Цікавинки дня

Мали повноцінний робочий тиждень. Зараз зустрічаємось у понеділок та середу з 10:30 до 17-17:30.
Оскільки наша школа зроблена для задоволення та підтримання цікавості до навчання та розвитку дітей, то з ними і розмовляли про те, що будемо тут робити, як вони собі бачать школу. Ми мали таку розмови весною, а зараз лише пригадали та уточнили. Домовились, що кожного тижня будемо писати плани на тиждень, щоб дорослі могли підготуватися (до дослідів, перегляду відео), закупити потрібні матеріали (на куховарство, майстерки), взяти інвентар (поки у школа працює з 2-ма дітками, то певні інструменти/кухонне приладдя носимо з дому у школу та назад).
В результаті, мали план на поточний тиждень:
Після написання плану почали виконувати його пункти.
1. Пункт для бізнесу: пересадка квітів. Подивились, що потрібно пересадити, почали шукати куди його пересаджувати і виявили, що немає горщиків для каланхое та ґрунту для фіалок. Хлопці почали готувати горщики з металевих баночок - робити дірочки для крапельного поливу (потім там буде ниточка, яка опуститься у ємність з водою). Коли це робили вперше, то був молоток. Сьогодні його під рукою не було і довелось школярикам шукати чим зробити дірки. Знайшли камінчики та ними стукотіли по цвяхах, отримуючи бажаний результат:
Потім цього всі дірочки зафарбовувати олійною фарбою, щоб не іржа не утворювалась (поговорили про утворення іржі, яка саме реакція відбувається і чому):
2. На обід улюблена страва Артема - спагетті з сиром. І до них ще салат. Готувати діти люблять і роблять це завжди із величезним задоволенням. Поки вариться паста, хлопчаки готують салат овочевий та труть сир. При цьому постійно щось обговорюють:
 Обідаємо всі разом. Смачно вийшло:
3. Створення правил школи. Неписані норми поведінки у школі діяли з самого початку, адже поки учнів двоє, то між собою просто домовитись. Але ми хочемо, щоб до нас приєдналось ще 4-6 діток, тому і створили правила, які, можливо, будуть доповнюватися чи змінюватися. Пропонували і діти і дорослі, обговорювали їх доцільність, голосували за прийняття норм та покарання за їх порушення.
Ця ідея є у школі-парк Діксі, мені вона припала до душі і у себе також це запровадили.
Після ці правила були набрані та роздруковані, щоб повісити у видимих місцях.
4. Ігри. Грали у Lego - творили з кубиків машинки. Дякую Єгору, який подав Іллі ідею складання.
Ще була партія у Каркасон - діти розвивали увагу, стратегію, рахування.
І, на останок, збирали з кубиків Нікітіна різні фігури у 3D, малювали їх на ізометричному папері, мінялися малюнками, складали по малюнку, додавали кубики і домальовували, знову обмінювалися і т.д.. Під час останнього обміну вже дійсно було складно, але справилися з задачею обоє. Для Артема ця гра хоч і була новою та сподобалась.



У середу вже мали графік роботи, то ж почали з натхненням.
1. Перемили ягоди на вареники та почали місити тісто. Дома у мене місить хлібопічка, а тут хлопцям довелось попрацювати (кожен робив своє, а потім з'єднали). Спочатку змісити інгрідієнти у тісто:
Потім вимісити його:
Тут потрібно "набити руку" і все вийде:
Десь за годину від початку готування, хлопці мали результат. Самостійний заміс дає тактильно відчути тісто.
2. Поки борошно трохи виділяло клейковину у тісто, зайнялись 2-м пунктом плану - читання книги. Цього разу мураха Фред допомагав мурашиній мамі та її яєчкам захиститися від грози. Обговорювали почуте, тема для написання вільного тексту: як та кому діти люблять допомагати. Іллі подобається допомагати сестричці Олі бавитися кроликами, а Артему допомагати сестричці складати Лего. Обоє спочатку написали чудові тексти, але твори не розкривали питання "Як саме допомагають". Обговорили це, діти засмутилися, що треба переписувати (як виявилось потім, то лише дописувати), але, поміркувавши, закінчили те, що почали. І залишились задоволені результатом:
Тісто трохи відпочило і час ліпити вареники:
Процес був веселий. Ліпили різними способами: 1. Розкачуєш тісто, вирізаєш кружечки, ліпиш з цих кружечків. 2. Робиш "ковбаску", ріжеш на шматочки, шматочки розкачуєш та ліпиш вареники.
Хлопці мінялися заняттями (по черзі розкачували/вирізали чи ліпили), кожен спробував щось робити. У Артема чудово виходило зліплювати вареники, у Іллі немає саме такої моторики, чомусь важко йому саме це давалось. Поки готували, то рахували задачу про вареники:
Кожен з хлопців з'їсть по 12 вареників. Мама з'їдає у 1,5 рази більше за дитину. Тато Іллі, який до нас у гості мав прийти на обід, з'їсть стільки ж, скільки діти разом. Для варки одного вареника потрібно 50 мл. води. Скільки потрібно закип'ятити води, щоб зварити для всіх вареників?
Задача була поставлена саме під час іншого процесу, малеча розв'язувала її, поки готували обід. Виявляється, просто рахувати не так важко, як ліпити та рахувати одночасно. Зате отримали цікавий досвід багатозадачності.
Хлопці разом зліпили 56 вареників (мами приймали участь лише у показуванні процесу). Тільки один вареник трішечки розварився, всі інші вийшли дуже вдалими. Гарний перший досвід:
Тато Іллі приніс сметанку:
І мали такий очікуваний та смачнющий обід:

3. По обіді створили план на наступний тиждень:
4. І зайнялись новим бізнесом - орігамі.
Робили сурікени. Думали, як відміряти прямокутник, сторони якого відносяться як 1:4. В результаті показала, що потрібно 1/4 від квадрату взяти. Але без лінійки (її просто не було у школі). Артем зрозумів, як зробити квадрат (за допомогою такого ж листочка), а Ілля, як зробити 1/4 (згинанням навпіл).


От з вирізанням поки у обох важкувато. Тут потрібна практика, практика та ще раз практика.
5. У настільну гру Маленький принц бавилися всі разом. Розвивали вміння рахувати, обирати оптимальні варіанти.
6. Досліджували знову мильні бульбашки. Поки діти писали про свою допомогу, ми зробили формочки для цікавих форм кульок:
І вже у них хлопці робили тетраедри:
куби:
ніжні трикутники (назва від Іллі):

ракети (назва від Артема)/будиночки (від Іллі):
Мали завдання: за допомогою бульбашки задути свічку:
Поки Артем робив цей дослід, Ілля вигадав свій - він видував бульбашку на стіл, підставляв до неї трубочку та кулька самостійно засмоктувалась у середину трубочки. Після цього видував нову кульку і так по колу. Дуже часто видута таким чином кулька була по розмірам така ж, як і початкова:
В кінці, хлопці вже просто розважалися надуванням різних форм:

Немає коментарів:

Дописати коментар