субота, 17 вересня 2016 р.

Тиждень 4 (12, 14/09). Цікавинки дня

У суботу хлопці мали спільну поїздку у Коростень (на фестиваль дерунів) та Малин. Трохи пофестивалили
 та погуляли у парку та біля річки Ірша у Малині
Кидання камінчиків у воду - улюблене заняття.

Понеділок - знову до школи.
Хлопці чекають, коли будуть робити щось цікаве.
План вже був написаний, то ж, просто виконуємо :)
Спочатку англійська - дізнавалися, як читаються закінчення у іменників в множині, про злічувальні та незліченні іменники. Писали у зошиті/на листочках, звірялись, якщо не співпадало, то пояснювали чому саме так:
Поставили готуватися суп. Деякі обов'язки розподілили - Ілля чистив та тер моркву, Артем розбирався з перцем:
а деякі розділили - цибулю різали обоє:
 
Завдяки мультиварці процес готування супів спрощується:
З часом працюватиме плита, то будемо готувати за трішки іншою технологією.
Поки вариться обід, дивимось "Як це працює" - як біля Лондону утворюють електроенергію. Під час перегляду трішки математику згадували - була швидкість у обертах за хвилину, переводили скільки робить за секунду і намагалися це уявити, рахували скільки всі 60 млинів можуть перемолоти вугілля, якщо відомо, скільки меле один за годину, тобто розв'язували задачі, які утворюються по ходу життя.
Після перегляду хлопці писали вільний твір на тему "Що було б, якби не було електроенергії". Дуже цікаві ідеї у обох, згадали про мобільні, інтернет, що у деяких людей не було б роботи (у Іллі обоє батьків працюють за комп'ютером).
Пообідавши,
взялися за продовження бізнесу - пересадку рослин. Щасливчиками стали каланхоє, адже у всіх тепер нові будиночки, а раніше жили по 3-5 у одній коробочці.
Та один сорт фіалки (Optimara Chico) - з 1 листочка мали аж 6 пасинків. І ще листок знову посадили, адже він був у гарному стані.
А на підвечірок готували фруктовий салат та мохіто:
 Це все, що встигли. Хоч у планах були ще ігри, та часу на них не вистачило, дуже довго займалися англійською (потрібно вдвічі менше планувати) та пересадкою (хлопцям до вподоби цей процес).

У середу Артем ходив до звичайної школи (ще до кінця місяця мусить). То ж, першу половину дня Ілля був лише з мамою. Спочатку займався англійською (як утворюється множина у іменниках).
Поки готував суп,
спостерігав за природою за вікном. Побачив смерч, намальований хмарами
розказав, що у людей, які летять у літаку високо хмари рухаються швидше, ніж у нас, виникло питання про те, чи довший день у людей, які високо летять над Землею. Намалювали, подумали, обговорили швидкість кутову та дотичну.
Та пішли гратися Лего. Тут я зрозуміла, що мені ще рости та рости у фантазії з цих кубиків. Коли моя уява закінчується на готових квіточках, а син складає з різних деталей відеокамеру, робота та інше, розумію, що у нього гарно розвинена творча частина мозку, просто не на повсякденні речі.
Пропищала мультиварка - пора обідати.
Після трапези знову ігри конструктором, поки не прийшов Артем. Вже з другом приготували фарш на котлети. Кожен робив частину, а потім вже разом змішали.
І пішли читати про мураху. У книжці була гроза та засмучені персонажі, які "зривали" свій гнів на інших. Проговорили їх поведінку, свої поразки та дії при цьому і хлопці написали про свої невдалі моменти - "Прийшов купити Лего, а магазин зачинений". Треба буде якось з ними набрати ці тексти, адже деякі з них дуже цікаві.
Начистили картоплі на пюре, сформували котлетки
і.... погнали робити хімічні досліди.
1. Накрапали коричневий йод на картоплю, отримали чорні плями.
2. Заварили крохмаль для подальшого досліду.
 3. Додали у воду оцет та йод,
 отримали прозору рідину коричневого кольору.
4. Залили цю рідину водним розчином вітаміну С.
 
Розчин йоду почав світлішати та світлішати,
поки не перетворився у мутний розчин оранжевого кольору (оранжевого, бо вітамін С був з фарбником та ароматизатором апельсину).
5. Де ж дівся йод? Додамо у цей оранжевий розчин заварений крохмаль (п.2) - ніякої реакції.
 6. Додамо ще йоду у суміш - починає діяти з крохмалем.
7. Ще йоду до завареного крохмалю (п.2) і потім це вилити у нашу досліджувану рідину
 Виходить вир.
Малі були дуже зацікавленими. Не знаю, як це відкладається у голові, але процес їм сподобався.
На вечерю пюре з паровими котлетами від дітей та овочевий салат від мам. Школярики їли з величезним задоволенням. Процес готування котлет обом сподобався, сказали, що будуть робити ще.
Під кінець написали план на наступний тиждень.

До зустрічі!

Немає коментарів:

Дописати коментар