пʼятниця, 28 жовтня 2016 р.

Тиждень 9 (24, 26/10). Цікавинки дня

Зустріч почали з планування тижня, оскільки попереднього дня не встигли це зробити, лише проговорили, що будемо готувати. А ще цього тижня чекали у середу гостей, то й це дійство враховували.

Але графік приблизно не змінний.
Англійська. Почали будувати вирази з have got.
  Одна з проблем шкільних дітей - відбили бажання задавати питання.
Для стимулювання питань запровадили гру "Запитай":
  • за кожне питання (слова в англ. мові, чи не зрозумілі слова у текстах/відео) отримують +1 бал;
  • за кожне слово, що хтось з них не зрозуміли і це помітили отримують -5 балів
  • за кожне запитання, на яке можна знайти відповідь у книгах (наприклад, переклад слова, що є у словнику) отримують -2 бали. 
Коли дійдуть до 200 балів, підемо у кіно (позапланово).
 Пограли у англійське доміно (дякую Green Country за книжечку про Greeny, з якої вирізане доміно). На ньому з одного боку картки написані слова, а з іншого - малюнок. Поєднання малюнків та тексту сприяє швидшому запам'ятовуванню. Згадали міри об'єму різних продуктів (винограду, макаронів, соку, риби...).
Як це працює. Дивились про роботу камерного шлюзу. Для чого він потрібен, як люди використовують закони фізики для піднімання/опускання важких човнів.
Після перегляду пішли у двір дивитись, які у природи закони. Спостерігали за 2-ма берізками, як кожна з них змінилась. Ставили догадки, чому ж так сталося? Що змусило одну берізку пожовтіти та скинути частину листя, а іншу не зачепило?
Потім писали, як природа готується до зими. І читали свої твори.

На обід нова страва - борщ. З нового - чистка буряка та шаткування капусти. Нелегка ця справа, вона постійно хоче на частинки розділитися.
Поки готується борщ, запустили робокачку, яку складали кілька тижнів тому, але вона не хотіла ходити, бо не вистачало правильної викрутки, щоб міцно закрутити ґвинтики. Докрутили, запустили і вона ходить! Дійсно, як качка, перевалюючись з лапки на лапку.
Також готували основу для запіканки, адже, щоб розбухла манка потрібен час, отже зарання зробити та через кілька годин поставити запікатися. Кожен робив 1/2 від порції, потім гарно виклали по половині у чашу. Рецепт записали, щоб у середу самостійно приготувати.
 Добре, що у мультиварки є функція відкладеного старту. Вчились її використовувати.
Борщик вийшов дуже смачним. Хлопці чудово готують!
 Після трапези - ігри. Догравали Квиток на потяг - динамічно, весело, пізнавально.
Додаємо нове заняття - творчість. Будемо робити у техніці пап'є-маше Сонячну систему (лише без її центру Сонця). Хлопці порахували, якого розміру мають бути планети, якщо найменша буде у діаметрі 1,5см. Головне, що вони правильно склали пропорцію (знайшли мірило), саме ділення робили на калькуляторі.
 Наприклад, сонце буде більше 4м у діаметрі (не поміститься у нашу кімнату).
Піп-піп-піп - мультиварка (та запахи з неї) покликали на підвечірок. Оптимально закаремелізувались яблука, поплавився сир. Смакота.
І залишилось трохи часу для Lego. Ілля так зосереджено у коробці шукав деталі, що поранив собі пальця кубиком. Наклеїли пластир та продовжив.
 У середу оперативно зробили англійську (лише по зошиту). І читали про мурах. "Зустрілись" з новим жуком Дроворубом (жук-вусач), який своїми вусиками показує, якого ж розміру будуть його дітки.
Розмовляли про імпульсивність, виваженість.
Виписували з тексту слова, розподіляючи на частини мови: іменники, прикметники, дієслова, сполучники. Обоє забули сполучник "а" та не знайшли прикметника, хоч він там був.
До приходу гостей пообідали борщем (з понеділка) та готували запіканку. Перші відвідувачі прийшли раніше, подивились, як діти куховарять.
Після того, як поставили у мультиварку підвечірок, менші пішли у кімнату з Lego, а дорослі спілкувались. По-трішки сходились інші гості, загалом прийшло 7 дорослих та 6 школярів та 2 дошкільняток. Приїхали з Білогородки, Києва, Ірпеня, Бучі. Зайшов і мій однокласник, у якого донька у 1-му класі, але йому цікава альтернативна освіта - подивитись, як це влаштовано.
Спілкувались про школу, як працюємо, що робимо, ділились ідеями, відповідали на питання.

Досліджували з дітьми взаємодію цукру та соди при великих температурах.
Дорослі теж підключились до спостереження.
 Що ж буде?
 Вові стало цікаво поспілкуватися з дітьми:
- Чому там горить?
- Де ще використовують спирт?
- А якщо там замість рідкого спирту покласти сухий?
- А що буде, якщо рідкий спирт висушити (покласти на батарею)? Він буде сухим?
Та дослід з реакцією марганцовки та перекису водню (з додаванням рідкого мила для більшої візуалізації).
Далі дітям знову ігри конструктором, а батькам спілкування. Але у графіку ще залишалась гра Уно. Коли дітям запропонували грати, деякі погодились одразу. Ілля пояснив, що грати мають всі, адже вони у школі, значить мають слідувати правилам. Пояснили дітям правила, що у нас є певний план робіт і ми маємо його виконати. Хто не хоче слідувати плану - може помити в цей час підлогу (таке правило школи). Всі погодились грати у гру.
 Вона була досить азартною.
Навіть не знаю, скільки партій зіграли, але декого гра захопила на довгий час.
Потихеньку гості розходились і запіканки дочекались лише Ростік з Арсеном та мамою Танею.
Після того, як всі розійшлись, поприбирали, розмовляли з дітьми. Їм сподобалась така компанія. Не сподобалось, що ламали їх Лего, але гратися разом було веселіше. Дякуємо, що приїхали до нас.
Значить, будемо влаштовувати ще Дні друзів. Чекатимемо на гостей.

2 коментарі:

  1. Молодці! Завжди з цікавістю читаю про ваше "шкільне" життя.
    Маю до хлопців пропозицію, чи швидше прохання. Чи не хотіли б вони вести свій кулінарний блог? Думаю багатьом їхнім одноліткам і навіть більш досвідченим кухарям було б це пізнавально. Мені так точно :)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякуюємо за увагу :)
      Вже думали над цим та над блогом з дослідами. Вирішуємо технічну-інтелектуальну складову (зйомка, монтаж).

      Видалити