понеділок, 14 листопада 2016 р.

Тиждень 11 (8, 9, 11/11). Цікавинки дня

Нові тиждень, нові заняття. Хоч і почали з того, що вже давно є початком наших зустрічей - англійська. Завершували have got та can. Перевірили домашнє завдання, будували речення, робили невеличкі діалоги. Хлопці навчилися/пригадали, як ввічливо просити щось подати, тепер просимо свої бажання іноземною.

Ще маємо таку табличку, яка нагадує, як будується Simple (ще у 2-му класі тато Іллі намалював для візуалізації створення речень з to be, to have got, can, та іншими дієсловами).
Котик має ім'я. І з різними людьми живе різний котик / собачка / курка з курчатком (кожен зі своїм ім'ям). У розповідному реченні спочатку розповідається про людину, потім про його тваринку. У заперечному так само, але з'являється ураган - not. У питальному тваринка з людиною міняються місцями.
А ще людина любить отримувати подарунки, вони можуть бути у простій коробці, а можуть бути у коробці з бантиком (-s у кінці дієслова). Кожен з людей отримує свій подарунок. Заперечення та питання формуються із кулькою з або без бантику (який з коробки переходить на кульку).

 Одне з домашніх завдань було написати рецепт нової страви. Артем розповідав англійською, що потрібно купити - досить гарно вийшло.
А ви знали, як працюють ескалатори? Я приблизно уявляла, але подивитись про це було дуже цікаво.
Під час перегляду обговорювали що таке 1 кінська сила, як працюють  підвищена та понижені передачі (хлопці з ними вже знайомі з Lego), який це кут 30°, як маленький моторчик піднімає вагу, приблизно як джип на кут 30°.
Після обговорення, писали про транспорт. Навіщо люди його використовують?
Поставили на обід гречаний суп (досліджували властивості плавання у гречки). Ілля мав трохи вільного часу то вивчав словник прислів'їв та приказок. Під час готування використав "тіпун тобі на язик", в результаті всі дізнались, що таке тіпун. А ви знаєте?
Дограли партію у Румікуб.
Розпочали Каркасон. Будували свою мапу: замки, монастирі, дороги.
Пообідавши, розпочали творчість з пластиліну. Розминали, ліпили.
 Різали дротом на пластинки.
 Та вийшли такі веселі птахи.
  Спочатку у Іллі бажання ліпити не було, але коли вже взявся за роботу, то сподобалось. І захотів ще щось створити. Наприклад, конче необхідні окуляри.
 На підвечірок - бутерброди з ананасами, шинкою та сиром. Просто у готуванні та смачно.
Ще встигали пограти у якусь гру - обрали Маленького принца. Будували планети для різних персонажів, рахували, створювали стратегію.
По завершенню партії, дітвора мала трохи часу на Лего. Робили транспорт.
Середу теж розпочали з англійської, нова тема (присвійна форма), нові правила. Трохи розбирали, але Артем не міг включитися в роботу. Залишили на домашнє опрацювання.
Читали про те, як на мурах напали Отрокари. Як з ними всі билися, які комахи зробили висновки після атаки. Писали про те, як можна приготуватися до приходу ворогів.
Рисовий суп - досить смачний. Вже частину готують без блокноту-підказки, закарбовуються дії у пам'ять. Почали додавати спеції - сушену зелень та мелений перець. Відчували різницю смаку.
По плану гра Маленький принц - зіграли партію.
Цього тижня чомусь не запланували дослідів. То ж, у час, який залишився, творимо з паперової маси для ліпки. Поговорили про те, з чого та як роблять папір. Ще минулого тижня замочили подрібнені паперові яєчні лотки. Перемісили те, що вийшло, з клеєм та народжують планети сонячної системи. Почали з найменших (просто кульки), а у Землі та Венери є ядро, яке виймемо, коли кульки засохнуть.
Такі вийшли у хлопців планети земної групи (у пропорціях).
 Спробували зробити тарілочку. Може, хтось підкаже, як тепер паперову відліпити від справжньої тарілки?
Залишалось трохи маси, то мами також підключились до ліпки поки хлопці бавились конструктором.
На підвечірок страва від Артема - фруктовий салат. Дивно, але найважче було почистити апельсин.
 Кожен робить свою частину роботи (розділяють одразу хто і що).
 Рецепт не дочитали весь до кінця, а робили поступово. В результаті, замість шарів фруктів отримали таку чудову змішану страву.
 На вулиці темно, свічки створюють затишний настрій. Приємно вечеряти у гарній компанії з чарівною атмосферою.
П'ятниця академічно навчальний день.
Математика - рахували, скільки коштує 1 бутерброд, який готували у вівторок та 1 тарілка салату, що їли у середу.
Згадували, як множаться багатоцифрові на багатоцифрові числа, ділення багатоцифрових та одноцифрове, знаходили частину від цілого (1/2, 1/4...), множення ціни, що складається з грн та коп на число, розподільчий закон множення. Використовували у реалі ці знання.
Ілля рахує швидше, але Артем уважніше та точніше.
А мами тим часом займаються заощадженням ресурсів - заміна лампочок накалювання на енергозберігаючі. У 2-х кімнатах та кухні горіло 500W, замінили на приблизно 60W.

Поки Артем рахував, Ілля розмальовував левенятко, яке, за допомогою телефону, "оживало". Коли є ціль, робить це з великим задоволенням, акуратно та креативно.
По обіді розмовляли про кола довіри. Що це, навіщо, як використовувати?
 Особистий простір, дружба (запалювали від однієї свічки інші, для візуалізації, що дружби стає більше), кому з дорослих довіряти, як діяти у небезпечних ситуаціях.
 Укр. мова. Речення з книги, яку читаємо, надрукували та розрізали на частинки. Потрібно було встановити зв'язок слів у реченні, виділити підмет та присудок, поставити питання до слів, знайти іменники та їх відмінок (за допомогою колеса, яке робили на попередньому тижні).

Вийшли такі листочки.
Дітям важко розбирати речення у зошитах/на дошці. Але такий варіант дуже сподобався. Адже можна швидко перемістити складові речення.
У природознавстві знайомились з картами. Дивились на різні зображення та шукали серед них карти і просто малюнки. Думали, чому одні є картами, а інші ні. Шукали мірило на різних картах.
 Рахували відстань від будинку Артема до будинку Іллі. Кожен отримав карту, виміряли у сантиметрах, а потім перевели у реальний розмір. Вийшло 1800м та 2000м.
Виміряли у кроках та замальовували територію подвір'я. Наступного тижня намалюють карту.

А ще у п'ятницю мали День народження Олі. Многая літа! Здоров'я, наснаги, творчих ідей, любові та поваги. Залишайся такою ж позитивною людиною!

Немає коментарів:

Дописати коментар