неділю, 18 грудня 2016 р.

Тиждень 15 (12, 14/12). Цікавинки дня

Понеділок

Англійська - перевірка робіт показує, що тема засвоєна десь на 60-70%. Будемо ще додатково проходити. Так, закріплення матеріалу важливе, але якщо розумієш, що закріплювати. Якщо ж пишуть бездумно (вже коли перевіряємо, самі розуміють, що не так має бути), то розумієш, що той спосіб подачі інформації був не дуже ефективний. Завдання - придумати, що ж робити?
Ілля час від часу малює чоловічків. Трішки подивились, які пропорції має доросла людина. А які дитина.

На вулиці прохолодно, а чудовий журавлиновий морс зігріває та підбадьорює імунітет. Дякуємо Олі, що часто готує нам такі смачні напої.
Дивились про квадрокоптери. Як вони працюють? Чим допомагають людям? Обговорювали про роботу цих маленьких засобів в Україні, де зараз застосовуються. Про ціну людського життя на сході, адже ця річ зберігає живими та неушкодженими наших солдатів.
Напередодні Андрія наші предки часто гадали (в більшості це були дівчата, які гадали на долю). Але ж хлопцям теж цікаво, чи буде успішний наступний рік. То ж, теж зробили гадання - на варениках. Щоб готувати цю страву, спершу варто доробити начинку (посмажити гриби). Різати цибулю кожен з школяриків вже вміє.


А от з грибами не було так багато досвіду. Невеличкий майстер-клас.

А далі вже самі подрібнюють.
Поки смажаться цибулька та гриби, хлоп’ята місять тісто.
 Розкачати його тоненько не так і просто, адже воно весь час назад тягнеться. Та і з цим завданням впорались.
 Вирізати кружальця чашкою. Начинку в середину.
 Та защіпувати.
Наші предки співали, коли готували. Ми ж обмежились розмовами. Згадалась тема голодомору, розкулачування, то трішки хлопцям розповідали історію. Чому так сталося. Як зробити, щоб більше такого не траплялося.
З невеличкою допомогою мам вийшло більше 50 вареників - з картоплею та грибами, картоплею та сиром, трішечки з капустою. Деякі з них мали монетки, один був дуже перченим, кілька добре підсолоджені чи пересолені.
Варенички, які потраплять до твоєї тарілки трішки відкриють долю на наступні 12 місяців: монетки - до грошей, сіль - до сварок, цукор - до солодкого року.
Але ж просто робити вареники не цікаво. Потрібно в процесі зробити якісь досліди.
Чи свіжі яйця на вареники? Так, свіжі, адже занурились у воду.
 Що буде, якщо додати солі у воду? Яйця одним боком починають тягнутися до гори.
 А якщо ще більше солі додати? Починають плавати зверху.
 
А чи є в молочних продуктах, які будемо споживати, крохмаль? Кефір додавали у тісто, сметана як соус до вареників, а йогурт корисно просто попити. Видно, де йод вступив у взаємодію з прихованим крохмалем - суміш стала синюватою. Більше цей кефір купувати не будемо.
Оскільки у п’ятницю юнаки "вилазили" з льоду і не дуже розуміли, чому на крихкому льоді варто повзти лежачи, а не йти, то у понеділок досліджували розподіл ваги на поверхню.
Потім учні намагалися пояснити, чому ж так виходить. У кожного була своя версія. А правда була якраз посередині між обома пропозиціями.
На закінчення дня почали грати у "Подорожуємо Україною" - дізнавались територіальний поділ країни, визначні місця, певні історичні факти, герби областей. Не дограли, але обов’язково закінчимо.
Сніжний вечірній двір просто казковий. Шкода, що вже час йти.

Середа

Змінюємо формат англійської. Обоє трохи цікавляться програмуванням. То ж пишемо роботу БіБіСі (з Зоряних війн) програму, як розмовляти англійською (адже оригінальний фільм був знятий саме цією мовою), а не видавати писк. Тема 1 - множина. На вхід до робота поступає слово у однині, а він має сказати його у множині.
 Саме алгоритм визначає послідовність дій робота, щоб визначити, як же слово стане словами. Добре, що пишемо цей алгоритм для англійської адже українською це було б важче :)
 На обід гречаний суп. Але завдання - помінятися ролями у готуванні. Ілля не любить чистити та терти моркву, бо боїться пошкодити пальці. Артем не в захваті від чистки та подрібнення цибулі, адже потім часто сльозяться очі. В результаті готування жодна дитина не постраждала.
 Читали про мурах. Вони мали оперативно добудувати мурашник. Яким він має бути було просто уявити завдяки порівнянням. То ж писали порівняння для новорічної ялинки.
Прогулянка по засніженому дворі, гра у стрілялки з пістолетами-трикутниками.
Обід.
Майстрування прикрас для ялинки. Одна з найпростіших - ланцюжок. Відміряти лінійкою, намалювати лінії розрізу, розрізати. При цьому порахувати скільки всього вийде.
 Склеїти та прикрасити новорічну красуню.
 Поки діти майстрували, мами теж розвивали дрібну моторику рук.
Цікаво розмовляти під час такої роботи. Говорили про заняття, які потрібні, що корисно було б робити, що таке розвиток.
Чому дітям на трудовому навчанні не дозволяють говорити у звичайних школах? Адже це так зближує та чудовий обмін досвідом у невимушеній атмосфері.
На підвечірок - салат з оливок з цибулею, яйцем та майонезом. Спочатку змішали цибулю з оливками та майонезом. Запропонували залишити без цибулі. На що обоє школяриків відповіли, що буде не смачно. Ми здивувались, адже такої страви вони не смакували, то ж звідки мають такі відчуття. Дали спробувати, виявилось, що буде смачно. З цибулею гірше. Мали досвід, що теорія це чудово, але її варто поєднувати, де це можливо, з практикою.
Закривши день відчуттями про те, що було, вирушили кожен у своєму напрямку. До зустрічі наступного тижня!

Немає коментарів:

Дописати коментар